so sad

jag vet inte hur det är att ha barn, men jag kan tänka mig att det är ungefär som att ha djur...fast 100 gånger värre...
det enda jag pratar om är mina djur, det enda jag fotograferar är mina djur. och skall jag vara helt ärlig, vilket man helst alltid skall vara, så tror jag inte att det är så många som bryr sig. nå, de kanske bryr sig en vecka men sen blir det liksom lite trist att höra samma gulleplutt-tjat om hur saga såg ut när hon låg på golvet, hur iris lät när hon åt eller hur stora tuttar bettan har... för det är verkligen såna tråkiga saker man gärna delar med sig till sin omgivning, vare sig de vill höra på eller inte.

det måste få ett slut.
en annan dag.

jag och bettan var ute på promenad med mia idag. för en gångs skull var hon ledig och utan planer. vi tog en tur i skogen vid henne och kom fram till en liten tjärn där vi satte oss på ett par bänkar.
då säger mia: vad skönt att slippa stressa iväg till havet för att bada!
herregud, är det verkligen så man ser på det? man stressar iväg till stranden för att få lite sol-bad-mys och kanske en liten gnutta av känslan att man faktiskt är ledig!
det är lite sorgligt.
jag vet att det kanske inte var så mia menade när hon sade det, men det fick mig att tänka på att det faktiskt finns mängder av människor som tänker så. som måste stressa för att förhoppningsvis känna att de är lediga.
det är jäkligt sorgligt.

jag ska softa mig igenom min lediga dag och kanske sy.
kanske kolla tv.
kanske läsa en bok.
kanske bara vara.




ska nog sy...

Kommentarer
Postat av: Jess

Jamen Sis, det är nog bara stackarliga människor utan barn eller djur som inte känner igen sig här....

Som när jag i en kort period inte hade något djur, och blängde ilsket på tjej framför i kassaköen på affären somglatt pckade ner Sheba med kaninsmak i påsen och släpade hem en 10L's säck med kattsand! Tantjävel!!!

De älskliga djuren fyller upp våra små hjärtan med otvungen kärlek och kräver bara lite käk, en mjuk plats att sova och lite luft och LOVE....hur kan vi neka de små liven det???

2009-08-08 @ 13:19:17
URL: http://www.jessicathorndahl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0