snuskiga svampar

idag har bettan och jag plockat kantareller!
det har tagit mig 30 långa år men äntligen har jag fattat hur man skall hitta de jävlarna!
jag vet precis var de växer och vilka de trivs med och hur mycket sol de vill ha...
vi gick ut för morgonkissen i min vanliga lilla skog, där det mest växer blåbär, och lunkade uppför backen.
eftersom bettan åt upp mer än en halv påse torkad blandfrukt i förrgår så har hon varit lite sisådär i magen och jag tog därför med mig två bajspåsar.
dessa två påsar fyllde jag på ungefär en kvart efter att jag nästan snubblade över ett helt kantarellfält!
det var helt galet!
sedan gick vi hem till balkongen och rensade.
det var skittråkigt.


det här:




blev efter skittråkrens detta:




vad det sen skall bli håller vi på att diskutera i detta nu.
antagligen blir en del av det sås för det är ju så förbannat gott.


"in kommer far, full som han var
slängde sin...i bordet..."

ni vet vilken det är, va?
den här lilla obscena låten får jag på hjärnan VARJE gång jag är ute i skogen och jag kan inte för mitt liv förstå varför.
för jag tycker liksom inte att det är en bra låt och den har ingenting som helst med skogen att göra.
mycket märkligt.

 

Kommentarer
Postat av: auntie

2009-08-14 @ 16:47:23
Postat av: Auntie

Va f-n! Jag vill oxå ut och plocka! Kanske skall ta mig ut i helgen då, men det är så tråkigt utan sällskap. Du har ju iaf Betsy med!

2009-08-14 @ 16:49:41
URL: http://momimamma.blogspot.com/
Postat av: Auntie

Läge att träna damen?

2009-08-14 @ 16:50:07
URL: http://momimamma.blogspot.com/
Postat av: jess

Hjälp vilken skörd!! Umm, vad gott, svampstuvning, eller i en omelett..mmmmm. Jamen då vet vi var du och Bettan håller hus när man inte får tag i dig. Har du hittat trattisar också?

Apropås torkad frukt, komihåg, VIKTIGT...hundar får aldrig äta russin, heller inte vindruvor. Lika giftigt för dem som choklad. Akut njursvikt och såna tråkigheter. Krams

2009-08-14 @ 20:09:25
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com
Postat av: julia

jag älskar att plocka svamp! men inga trattisar än så länge, ska nog träna doggen till det ;)

åh, russin? det visste jag inte, tur att det inte var några i påsen, bara massa katrinplommon och aprikoser...det gav resultat må jag säga...

ps. det blev kantarellsås och resten frös jag in för kalal tråkiga vinterdagar :)

2009-08-14 @ 22:17:18
Postat av: Fia

Avis!!!

2009-08-14 @ 22:25:59
Postat av: julia

hihi, sugen? ut och plocka, my dear!

2009-08-14 @ 22:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0