datenight

andreas får passa sig ikväll, han har fått konkurrens av två andra män

ben & jerry

new york super fudge chunk har jag ätit förut, det är en väl beprövad klassiker medan chunky monkey är en ny bekantskap. vi kommer nog tycka om varandra.





annars är det en väldigt slö dag i det gustafssonska hemmet, precis som det ska vara på en lördag.
pratade med min kära auntie som hade tokshoppat på loppis idag och jag blev himla sugen jag också. bland annat hade hon köpt en brun rosaljung-tupp som jag blev väldigt nyfiken på.
jag har lite delade känslor och åsikter om rosaljung-pryls, en gång i tiden tyckte jag inte om dem alls. det var ju så tantigt... men nu har jag kommit till insikten om att jag faktiskt gillar dem, om de är ENFÄRGADE. speciellt tycker jag om vita, bruna eller turkosa prylar. men det får för den sakens skull inte bli för mycket av detta heller, då stora samlingar porslinsgrejer, enfärgade eller flerfärgade, är väldigt väldigt tantigt...

rosaljung-pryl jag gillar på temat brunt:



en rosaljung-pryl på samma tema som jag INTE gillar:






Kommentarer
Postat av: jess

Erik samlar lite på pingviner för det tyckte hans farfar om...Otroligt vad man plötsligt gillar när det får mogne lite, ....som doilys

2010-04-10 @ 21:33:32
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com
Postat av: Auntie

smaka bra? min var jättegod. idag oxå. tuppen står i fönstret. B tyckte som vanligt att jag handlat bra och undrar om vi inte snart behöver ett bord att ställa faten på :-)

2010-04-10 @ 23:21:08
Postat av: julia

jess: jag vet...vi har doilys som tallriksunderlägg till frukost, bara det liksom....



auntie: smaka väldigt bra, speciellt ihop :) klart ni måste ha ett bord, ut och leta!!

2010-04-11 @ 12:31:58
URL: http://jbachg.blogg.se/
Postat av: Jenny Bergman

Åhhh.. Chunky Monkey!!!



Åt en pinnglass idag också... Med choklad och kola och cookie dough... Mumma! Men 26 spänn!!!

2010-04-15 @ 22:02:00
URL: http://dumbwick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0