du tar väl på dig på huvudet?

det är verkligen suuuperkallt i göteborg just nu, kallare än det brukar och borde vara vid den här tiden.
men mig gör det inget, jag vet hur man klär på sig.

mormor säger alltid: du tar väl på dig på huvudet?
ja, jag har klätt på mig själv sedan jag var typ tre, jag vet hur man gör.
köpte ett par vantar i panik när jag var på indiska sist eftersom jag hade glömt mina hemma och jag frös som en gris. de var på rea och var jättejättefina. fodret (eller vad man nu skulle kalla det) var ihoptråcklat med vanten på ett mycket slarvigt sätt. lossnade efter en timma då jag tagit av och på mig dem ett antal gånger. jag blev lite sur och tänkte att de skall väl hålla bättre än så?
och då kom jag att tänka på en grej...

jag köpte en gång ett par jättebilliga skor på skopunkten somgick sönder och släppte i sömmarna efter en månad. skyll dig själv som köper skitskor, kan många tycka.
men nej, jag gick tillbaka och ville reklamera. då säger expediten till mig att det inte går, att de inte utsatts för "normalt slitage" och att jag inte kan få pengar tillbaka för att jag får ju räkna med att om jag köper så billiga skor så går de sönder!
WHAT?!
allvarligt, är det deras bästa argument?
hej, vi säljer jättebilliga skor men ni får räknamed att ni får den kvalité ni betalar för så de kommer gå sönder om en månad.
snälla.
alltså, har jag så bara betalat en spänn för ett par skor så räknar jag fan med at de ska hålla i mer än en månad. jag gör faktiskt det.

idioter.

jaja, nu blir det kaffe och gos med bebis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0