baka baka liten kaka



knall på hög nivå.
i favoritgarnet, såklart.

jag har bestämt fik- och lekdejt med mia och alvar imorgon. tror bestämt jag måste ta och baka någonting!
kakor? bullar?
det får bli kakor. jag funderar starkt på att baka såna kakor min mormor och mamma gjorde när jag var liten. det är mördeg som man gör längder av, skårar mitten litegrann, fyller skåran med sylt, skär i snittar på tvären liksom och gräddar. sedan när de är klara lägger man sån där vit florsockersmet på båda sidor om sylten och käkar upp allihop.
hmm, känner nu att jag egentligen inte har så mycket koll på hur man gör dem, detta är ju bara hur jag TROR att de görs. kanske syster vet?

annars är ju de här väldigt goda:



nästan syndigt.
men betydligt enklare än att baka kakor som man egentligen inte vet hur man bakar.
och inte så dyra heller, man kan nämligen inte sätta pris på kärlek.
och det här är verkligen kärlek doppad i choklad.

nu, gos med liten skurk.


Kommentarer
Postat av: Jess

mmmm....ja, här i Dk kallas de hindbærsnitter, men det är samma sak....rysligt smarriga, enkal och billiga. Vi brukade använda hallonsylt, møsmøs

2010-11-10 @ 14:39:22
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com
Postat av: frun

jess: och jag har köpt hallonsylt!! nu ska det bakas, kom så får du smaka!;) puss

2010-11-10 @ 14:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0