barnboksletande

sigge sitter under min stol och blåser bubblor mot stödpinnen på mitten så hela stolen vibrerar.
det är skönt att han kan roa sig själv ibland.
igår hade han en blåsa-bubblor-session mot nedersta bokhyllehyllan i typ en kvart. jag och andreas satt bara och tittade och skrattade. ungen var helt nuts.

jag däremot, sitter och letar febrilt på nätet efter en barnbok som jag hade när jag var liten. den hette, om jag inte missminns mig, tomtarnas jul. jag var med i en bokklubb som barn, tror det var bra böckers bokklubb, och den här boken var en klar favorit. dumihuvet som jag är så gav jag bort den till en fin anna som jag jobbade med i eskilstuna. jag skulle flytta därifrån och skulle därför göra mig av med mina barnböcker, för jag skulle ju ALDRIG ha barn, och gav dem snällt till anna som hade tre. nu ångrar jag mig bittert, ska ni veta.
fan.

nåja, alla böckerna gavs inte bort. jag sparade finingarna.








trots att det liksom redan var dokumenterat...



så var jag tvungen att skriva själv i böckerna, så att alla verkligen skulle fatta att det var MINA böcker...



Kommentarer
Postat av: Jess

tomtarnas jul....är det Beskow? sk€all jag kolla i mina hyllor eller vet du att du har gett bort den?

2010-11-01 @ 21:07:16
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/
Postat av: frun

jess: nej, det är inte beskow och gav faktiskt bort den...jagärdumihuvet. jag GRÄMER mig! den var så fin!

2010-11-01 @ 22:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0