det är bara rutin

jag är en jäkla rutinmänniska, ordning och reda skall det vara.
jag gör samma saker varje dag, har rutiner och struktur. jag vet var jag lägger mina grejer och har ett nästan sjukt förhållande till förvaringsboxar och lådor. gillar att sortera saker, att ha saker samlade i en viss ordning och skriva listor.
jag är aldrig försenad och jag är alltid förberedd på allting, hela tiden, i alla väskor jag äger.

bra så, men hur ser det då ut hemma hos oss? inte som i nån jäkla inredningstidning med snygg ordning och reda eller fina staplar med saker på varann. nej. förvaringsboxar och lådor finns där men alla är olika och ingen passar ihop, ingen är speciellt snygg. alla så kallade smarta förvaringslösningar är alltid ytterst tillfälliga och jag vill alltid ha något annat. därför är jag galet hysterisk för att vi aldrig kommer iväg till ikea.
jag tror nämligen att om vi kom iväg till ikea och köpte de där bokhyllorna och de obligatoriska förvaringsboxarna som passar i de perfekta hyllorna så kommer mitt liv och min neurotiska kontrollsjäl få lugn och ro.
fast EGENTLIGEN vet jag att det bara är en ursäkt och bluff. båg båg båg. det kommer inte bli bättre och jag kommer inte komma ur min kris för att jag inte har mina fina nya hyllor. ty det finns egentligen ingen kris till att börja med, jag hittar bara på en kris för att jag skall få nya fina hyllor.
helt sjukt, jag säger ju det.
neurotisk kontrollsjäl, jag säger ju det.

när skall jag lära mig?

jo, jag har denna påhittade ordning och reda med boxar och listor för att jag fungerar som jag gör.
jag är så fuckedup att jag måste ha någon slags ordning omkring mig, fejk eller ej, annars funkar jag inte.
jag är alldeles för oorganiserad.
i själen.

snurrig.



Kommentarer
Postat av: Jess

mmmmhmm, hihi, har det lite på samma sätt, utom med det där med listorna och det har du alltid haft!!

...å andra sidan, när jag kollar i mina inred.tidningar och suckar över hur fint alla har det och lyfter min blick och pejlar in vårt hem, ser det ju helt tvärtimot ut här.......men, jag älskar alla våra saker hur omaka de än är och när man står i er lägenhet........omsluts man av värmen och myset som är impregnerat i ert hem med alla dina små skatter överallt.....det ser du alltså inte i tidningarna....det, kräver skicklighet....puspuss

2010-11-17 @ 00:34:07
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/
Postat av: frun

jess: nej, jag vet, det ser inte ut som i en tidning och det gör inget för jag älskar vårt hem! men det är irriterande att alltid känna att man måste ha mer/bättre/större för att känna sig hel. ytterst irriterande. tur att jag vet vad det handlar om och kan hindra det iaf, annars skulle jag ha tusenbiljarders övertrakasserade kreditkort... ;)

2010-11-17 @ 19:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0