if it walks like a duck...

om det känns som halsfluss
och ser ut som halsfluss
så är det antagligen halsfluss...

men icke!

det var endast ett virus. och här kommer ambivalensen:
det är ju asbra att det inte är halsfluss för det är dumt att äta en massa penicillin och så. men samtidigt hade det varit schysst om det var det, ty äter man penicillin så går det över alldeles galet fort!
men nu var det ju som sagt bara ett vanligt skitvirus som ska gå över av sig självt. och det kan ta låååång tid.
jag missade en lek- och fikadejt med mia och alvar på grund av det här mesiga viruset.
det hade varit gott med kakor...

däremot har jag satt igång planerandet av pernilles sjal!
jag har plockat ut garner jag har och funderar på med vilka garner det skall kompletteras.. hur det än blir så hoppas jag att det blir urtjusigt och att den fina danskan blir nöjd.
för hon är en fin danska.
jag har aldrig träffat henne och aldrig pratat med henne men hon är en av min systers dearest friends, så då måste hon vara fin.


Kommentarer
Postat av: Jess

oooo hon blir härligt nöjd!!! Amerikanarna har ju nån form av "cold-medicin" som dee gulpar ner som ingenting....det verkar inte som om nåt motsvarande finns här....

jag svär vid echinacea droppar vid förkylningar och tigerbalsam, timjantinktur till hostan.....(färsk timjan, vodka, honung...)

eller bornholmersup.....vodka, apelsinskal, honung och vaniljstång....lenar skönt....jag blir alltid vrålhungrig när förkyld, blir du det?

2010-11-03 @ 17:55:51
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/
Postat av: Anonym

jess: jag vill också ha amerikansk cold-medicine...svarta börsen? nej, jag blir inte så hungrig...inte mer än vanligt iaf! men jag är inte så förkyld, har bara halsont...

2010-11-03 @ 19:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0