katt på stan

alltså, det här är hysteriskt.
när sigge och jag var i nordstan idag gick vi förbi ingången till hemköp.
utanför står en helt vanlig barnvagn, fullt utrustad med skötväska, täcke, kudde, you name it.
grejen är bara att under täcket låg inte en bebis, vilket man skulle kunna tro, det ahde ju varit det naturliga, nej där låg en katt.
en grå katt som låg och kikade upp från sin barnvagn.
helt sjukt.
jag blev så till mig att jag tyvärr:

1. inte tog upp telefonen och tog kort
2. glömde kolla vem ägaren var och hur denne såg ut

alltså, hade jag haft den sinnesnärvaro som jag önskar att jag haft vid detta tillfälle så hade jag lätt frågat ägaren varför, VARFÖR, den hade sin katt med sig på stan i en BARNVAGN.
lätt.
seriöst, skall man använda uttrycket det saknar motstycke så är det här ett väldigt bra tillfälle.
för det här är nog det galnaste jag sett i år.

anyway, det blev inga julsaker på stan, som jag skulle köpa.
istället kom jag hem med:

tre par trosor
sju par strumpor
ett par leggings
ett par vantar.

så jävla mig.


Kommentarer
Postat av: Keke

haha!! Jeg minns, men du var pytte liten, hur vi gick på OBS i Västerås och en kvinna med barnvagn och tillbehör gick runt med en Cabbage Patch Baby (http://www.cabbagepatchkids.com/).....Minns hur mamma hyschade på oss när vi högt och oförläget frågade "varför tanten går runt med en docka i vagnen".....folk kan vara vimsiga....

2010-11-25 @ 17:53:05
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0