kortedalamorgon

morgon i det lindelöwska hemmet. pappan försov sig så vi fick en morgon tillsammans allihop vilket normalt sett bara inträffar på helgerna. sonen väckte oss genom att stå upp i sin säng och gasta att han ville upp, när vi tittade dit skrattade han och var oförskämt glad. som ett jag lyckades väcka dem, liksom.
frukost, envist kryp in i badrummet, lek med allehanda sladdar och smutsiga barnvagnsdäck med gudvetvad på, titta på pappa när han duschar och fladdrande med duschdraperiet, grötkladd i köket och gosgosgos. så mycket gos att man nästan börjar gråta för att det är så mysigt.



skall till jobbet idag, lång promenad till partille alltså. skall kolla lite hur jag skall jobba i jul, om det blir mycket eller lite. som tur är har jag en god chef som låter mig plocka lite som jag vill. andreas får vara föräldraledig över julen, plugget har ju ändå paus. och skall sanningen fram så kommer det bli lite skönt att jobba, få lite nya rutiner, prata med andra vuxna som kan bilda hela meningar, egentid på spårvagnen med musik i öronen osv.

dagens frippa, känner mig litelite 40's-inspired:



vill ha mitt tjocka fina hår jag hade som liten. det var jättejättetjockt och man kunde knappt få fingrarna om det. jag saknar det men vet att det inte kommer tillbaka. för det är faktiskt samma hår jag har nu, lika tjockt, det är ju bara det att mina fingrar har växt ikapp håret så att de når runt nu. de når numera ordentligt runt och man skulle kunna tro att jag har tunt hår, men det har jag inte, jag har bara tjocka fingrar.

hungrig är jag också.
vakna nu sigge, mamma vill äta lunch.


Kommentarer
Postat av: Jess

åhhh vad du är fin i håret, tänk om jag också kunde ordna sånt......vilken härlig bild på dig och skrutten, alla hans små veck i nacken...puss

2010-11-17 @ 13:16:11
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/
Postat av: frun

jess: tack! och det är väl klart att du kan, smutsigt hår + massor av hårspray = sant! ja, han är finast.

2010-11-17 @ 19:31:47
Postat av: Keke

okej, får försöka när jag en gång i framtiden kan lyfta armarna....det är ju så läckert när man har långt hår att det finns så många fina frisyrer man kan göra...om man kunde sånt...trött på hästsvans....det tycker jag att du alltid har varit duktig med, sätta hår;)

2010-11-17 @ 22:29:01
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/
Postat av: frun

keke: ja, annars får du utbyta badkarstimmar mot håruppsättningar med din kära birgitte ;) vad du är snäll, själv tycker jag att jag halvlyckas lite då och då, men duktig är jag inte :)

2010-11-17 @ 23:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0