stora bakdagen

kakorna blev helt sjukt goda.
konstigt att det blev några kvar...
de blev inte vackra och jag fick ingen ordning på det där glasyrsmojset men man ska ju inte judge a book by its cover...de blev så goda att det är nästan pinsamt.
och om mia kommer hit får hon smaka!






plus att de var BUSENKLA att göra!
any monkey can do it.


jag är ju egentligen ingen baka-kak-människa, jag gillar mer att baka bröd.
speciellt eftersom jag inte brukar vara så bra på att baka goda saker.
bröd är iofs galet gott men det är ju inte som kakor direkt. så idag tänkte jag starta en surdeg!
för surdegsbröd är bland det bästa som finns!
tänkte även baka ett bröd som liknar nåt min mamma brukade göra i långpanna. det är mörkt, lite sött och lite salt och är allraallra godast med bara smör på.
bregott.
alltid bregott.

återkommer, skall bara hämta andan först...
...sigge ger sin mor nervösa sammanbrott, del ett...


Kommentarer
Postat av: Jess

åh vad dom ser goda ut!!! Det bästa med dom är när man gör gör dubbel deg och lägger hälften i frysen.....Titta lilla gubben står ju nästan!!! Syster-Mosters hjärta sväller av stolthet, pusspuss

2010-11-11 @ 10:36:19
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com
Postat av: Fia

Sötaste Sigge! Vi längtar efter er...eller mamman längtar så det räcker för hela familjen och tjejerna skulle bli galna i lillsigstern - i know it! Fasen...det kostar ju så in i bängen med pengar att åka bara.

2010-11-11 @ 11:56:04
Postat av: frun

jess: du, det skulle aldrig hända, jag skulle äta upp dem! jag vet, jag är ett nervknippe men har beställt eb hjälm åt honom idag... :)

fia: och den här mamman längtar efter er! komkomkom!!! jag vet, det är inte billigt, men det bästa är att man kan komma undan med ganska billigt boende här...alltid nåt! och jag är övertygad om att sigge skulle bli ganska galen i dina tjejer också :)

2010-11-11 @ 23:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0