tomten och purlbee

nu vet jag vad jag ska göra.
vi kan leka att tomten finns, vi kan fantisera att han finns.
vi kan prata om honom och om sigge vill så kan han få klä ut sig till tomte.
om han frågar mig om tomten finns så ska jag svara att jag inte vet och fråga honom vad han tror själv. jag ska säga att vissa tror att han finns och vissa tror det inte. ungefär som gud.
om han tror att tomten finns så ska han få tro det.
men jag ska inte ljuga för honom.
för jag VET ju inte om tomten finns eller ej, jag har faktiskt aldrig sett honom och ingen har egentligen visat hardcore proof på att han INTE finns.
jag menar, ända tills igår så trodde jag inte att det fanns människor som på allvar bäddade ner sina katter i barnvagn och gick ut på stan. men nu vet jag ju att de finns.
man måste ha bevis för att veta men tro kan man få göra hur mycket man vill.
jag vill ju att pojken skall ha fantasi men jag vill också att han ska ifrågasätta och undra.
så om han tror på tomten så får han det.
precis som att han får tro på gud om han vill det, det betyder ju inte att jag måste göra det.

en av mina absoluta favoritsidor är purlbee, ett himmelrike av garn och tyg. helt vidunderligt och jag önskar jag bodde i new york, då skulle jag vara där varje dag. jag tror även jag skulle hota personalen så att jag skulle få jobb där. hemsidan är underbar och är ungefär som en riktigt bra kokbok, mycket text och vackravackra bilder. som en bra kokbok på det sättet att man inte behöver laga maten, det räcker med att läsa och titta på bilderna för att bli mätt. samma sak med pysslet på purlbee, man behöver inte göra allt, man behöver bara läsa och titta på bilderna för att känna sig tillfreds med livet.



life is good.
nu, mer kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0