barn i garderoben

halleluja vad jag har sovit!
jag jobbade natt mellan lördag och söndag och somnade klockan nio i går morse. blev avbruten gång på gång av arg och ledsen son som den stackars pappan försökte trösta och lugna ner. gav upp med sovandet ungefär klockan två. då gick jag upp. mossig och jävlig var jag och hur trött som helst. jag kände mig otroligt bakis, helt utan alkohol. sedan när sigge somnade vid sju skulle vi kolla på arkiv x. ett avsnitt är 42 minuter långt och jag missade andra halvan av första avsnittet...somnade alltså halv åtta och vaknade klockan halv åtta nu imorse. TOLV TIMMAR!!!
men inget gott som inte för något ont med sig, jag har en nackspärr deluxe som gör det sjukt svårt att leva idag.
det var väl straffet.

nåväl, är iaf utvilad och pigg, alltså pigg på riktigt, vilket jag inte varit på...31 år?
ungefär.

drömde konstigt gjorde jag också. vi hade tydligen en tygkasse i garderoben med två hål i längst upp och varje gång vi öppnade garderobsdörren var det två ögon som stirrade genom hålen. mycket obehagligt. när man kände på kassen var den i övrigt tom, bara ett par ögon alltså. tills slut tog jag kassen, vände den upp-och-ner för att hälla ut vad-det-nu-var på golvet. det ramlade ut ett barn! en liten liten femåring som vägrade prata och tala om var han kom ifrån, vad han hette och var han bodde. så vi tog honom i handen och gick ut på promenad.
såklart.
för det gör man med barn som bor i kassar i garderober.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0