home sweet home

home sweet home.

hemma från hektisk och intensiv men ack så rolig helg i västerås.
jag saknar västerås. det kan låta konstigt att man kan sakna en gurkig industristad när man bor i göteborg (dit alla västeråsare tydligen flyttar) men man blir nostalgisk. det ÄR en fin stad och det är en bra stad. lagom stor.
fina auntie kom och hämtade oss och kvällen slutade med besök av finaste kusinerna och franz med lastbilen.
sigge var lycklig och somnade efter en stunds hysteri strax efter 22.
lördagen började rätt lugnt med promenad ner till mälaren i snön och mys på björnövägen.
sen kom släkten.
voine voine,

jävla blogg.se, när man varit inaktiv en stund loggas man ut.
halva texten sparas som utkast, den andra försvinner.
bajs.

nåväl, hela släkten kom och det blev kramar, bebisgos, pappersfest på golvet, god middag, kaffe, guns overkligt goda biskvier, prat, skratt och mormor. lilla lilla mormor som äntligen fick träffa sigge.
det känns skönt.
 allt slutade med en helt slut unge som somnade typ halv elva.
på söndagen blev det en promenad runt hamre, lunch och sen hem till göteborg.
min son är för övrigt sjukt duktig på att åka tåg.
en riktig kämpe.



sigge och pappan åker tåg



wow, västergötland



en trött mamma och en ännu tröttare sigge någonstans i närke, på väg hem

jag fick sådan enorm julkänsla när vi var i västerås, det var snö, släkten var samlad och...ja, jag vet inte.
jag vill julpynta, laga julmat och frysa in (till min mans förtjusning eftersom han tjatat om julmat i en månad nu), lyssna på frank sinatra och käka lussekatter.
jag måste göra nåt åt det här, det är inte advent förrän nästa helg men jag tänker smygstarta...
fick nämligen två alldeles bedårande porslinstomtar av mormor när vi var i västerås.
jag hade en gång två stycken men när jag flyttade från uppsala så blev de nog tyvärr kvar där, för med mig dem till göteborg fick jag inte.

anyhoo, två nya fina har jag nu som skall fram varenda eviga jul framöver och de skall även få en liten hedersplats!



coffe, anyone?


Kommentarer
Postat av: Keke

Åh, jag blir nästan lite avis jag.....På hela resan, låter vidunderligt!!!! Nu har vi oxå jättemycket snö;) Grattis med tomtarna, dom är jättefina!!

2010-11-23 @ 15:21:35
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com
Postat av: frun

keke: ja, det var faktiskt himla mysigt men alldeles alldeles för kort! ja, jag var tvungen att smöra lite för mormor så att jag fick ett par. fast jag behövde egentligen inte smöra, frågade bara :)

2010-11-23 @ 19:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0