kaosmorgon i kortedala

det började som en morgon from hell med ihållande skrik och allehanda gnäll.
men efter en liten sovstund för gossen och fyra koppar kaffe för mamman så är de nu i fas och livet går åter framåt igen.
såpass mycket framåt att sigge sedan klockan nio har ställt sig upp mot mig och diverse möbler 20 gånger.
han har ramlat nio.

så från botten av mitt hjärta:
TACK kära auntie för halksockarna!
de är fantastiska.
utan dem hade han garanterat ramlat fler gånger än han ställt sig upp.
även om det skulle varit omöjligt.

det snöar över kortedala och yr snö från taken. tackochlov så får vi vara inne idag, om det slutar blåsa så går vi ut, inte annars. för snö har jag inget emot, inte regn heller för den delen, men blåst är bland det värsta jag vet.
jag går inte med på att det blåser förutom på sommaren för annars svettas jag ihjäl.
ihjäl.

snart kommer min älskling hem.
alldeles för tidigt men inte en sekund för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0