eftermiddagsbekännelser

jag blir arg när andreas inte förstår vad jag tänker, när jag tror att jag kan telepatera.

jag måste ställa tandkrämstuberna med framsidan framåt i badrumsskåpet.
om andreas ställer den åt andra hållet så ändrar jag tillbaka. fast det vet han inte.

jag måste hänga disktrasan med bilden uppåt när jag hänger den över kranen i köket.

jag tittar nästan alltid i folks badrumsskåp när jag är på besök.

jag gillar dålig smart musik som är superproducerad, typ pink och britney spears.
jag faller för det även fast jag inte vill och jag vet att ni gör det också.

jag älskar när spisen är ren, står inte ut med kladd runt plattor osv.
innan jag sover måste jag se till att spisen är ren.

jag vägrar äta vilt.
jag vägrar även att äta kanin och hare.
så bjud mig inte på rådjurssadel, tack.

det har hänt mer än en gång att jag letat rätt på gömda julklappar, öppnat tejpen och pappret med nästan löjlig försiktighet och precision för att tjuvkolla.
har aldrig blivit påkommen.
jag är proffs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0