mössor och gardiner

igår köpte jag en jättefin men svindyr mössa till min son. men det var han värd.
jag insåg att den mössan han haft hittills var ALLDELES för kall och jag skämdes som mamma. detsamma gällde vantarna.
så vi besökte polarn o pyret och köpte den här med tillhörande vantar:



inte vacker och inte tjock. men skönheten kommer ju inifrån (och det är ju min vackra son som är i den) och jag litade på polarnopyrettanten angående värmen. man ska nog göra det, de vet nog vad de snackar om.

för övrigt frågade hon mig (angående hur varm mössan behövde vara) om vi skulle åka mycket skidor, jag skrattade och sade nej.

annars väntar jag på en symaskin från västerås idag, eller kanske imorron. ska få låna aunties gamla bernina som någon påstod att den inte fungerade. skall nog ordna det där isf, symaskinsagenturen finns ju. en räddning.
det är världens (eller iaf göteborgs) bästa symaskinstillbehörsreparationsaffär. min kompis köpte en komplett gammal rejäl syslöjdsmaskin där med väska och alla tänkbara tillbehör, nysmord och allt för typ 1100 spänn! helt fantastiskt!

jag tänkte försöka hitta skotskrutigt tyg att sy julgardiner av till vardagsrummet.
a little something like this:



skulle kunna bli urtjusigt, lite hemtrevligt och juligt och lite lagom kanadensisk bergsstugefeeling med massor av snö, stockings över brasan och eggnog.
ni fattar vad jag menar.

nu, kaffe.


Kommentarer
Postat av: Keke

och mössa i grönt eller?? Min älsklings färg!!! Coolt med kilt gardiner......skal det vara längder eller kafé eller hur vad då? Krams

2010-11-30 @ 13:27:08
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0