krigsstrategier och pippitröjor

min katt attackerade mig i morse så nu har jag två jättestora rivsår på foten.
saga heter den skyldiga.
under dagen skall jag tänka ut ett motangrepp.

mina rutor till filten är snart klara!
jag har nästan bara ett nystan kvar (av sju) och sedan skall grejset virkas ihop. skall bli spännande att se hur stor den blir, kanske till och med får köpa ett eller två nystan till för att jag vill ha den större. ofta brukar filtar bli lite för små, enligt mitt tycke, förstås...
men vad vet jag.

nästa projekt är en pippitröja till the sigster i...gult? kanske?
gul med olika gröna nyanser på ränderna?
man kan behöva lite gult under hösten och vintern. plus att pojken behöver lite färgglada kläder.
vill göra den lite längre och med lite mer hals, annars brukar de vara så öppna i halsen. me don't like.
pippitröjor är fina tycker jag men den klassiska är lite tråkig. sedan kanske den inte är så tråkig egentligen, det är bara det att alla har samma lika tröjor och man blir lite less på det. iofs har sigge en vit med blå och röda ränder som han är JÄTTEFIN i men det vore som sagt roligt med lite andra färgkombos!

kaffe, någon?



marodören.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0