bebislycka och dreglande katter

det råder bebislycka i kortedala!
världens bästa mia och nästan världens bästa andreas (min är bäst) har fått en liten liten bebis. eller, så himla liten var han inte, men allt är relativt. och bebisar är nästan alltid små...
anyway.
söt är han, den lilla, och jag måste ut på presentjakt.
det är inget jag kommer lida av, direkt.
jag har inte köpt nåt till honom än, för jag visste ju inte vad det skulle bli för en liten. nej, jag menar inte att jag tänkte anpassa mitt köp beroende på om det var en kille eller tjej, jag visste bara inte att det skulle bli just...han!
men nu vet jag, så nu ska vi shoppa.

idag fick jag sovmorgon eftersom sigge inte vaknade förrän halv tio.
herregud, vilket snällt barn han är.
så nu är det förmiddagskaffe för mig och lek på mattan för sigge.
han och iris ligger och smyger på varandra på varsin sidan om babysittern som står på golvet.
iris är ointresserad men sigge skrattar och tycker att hon är jättefestlig.


sockorna blev klara igår!
himla söta.
idag skall jag börja på den fina filten.
men jag undrar om jag skall göra en svart kant eller en brun eller grå...
det är iofs låååångt kvar innan jag behöver ta det beslutet så det är bara att lägga ner det tills dess.
är också sugen på att sticka benvärmare.
trodde aldrig i mitt liv att det skulle hända eftersom jag i åratal tyckt att det varit det fulaste som finns. men nu är jag äldre, klokare och tycker att det är...praktiskt.

för övrigt är det inte lätt att skriva när det ligger en katt på handen som dreglar för att hon är så kelig...



men vad skall man göra?


Kommentarer
Postat av: Jess

visst är det skoj att bli äldre och upptäcka att man gillar eller älskar saker och ting man förr har avskytt!!!

Själv upptäckte jag glädjen av benvärmare när jag nådde den insikten att om man slutar att raka benen om vintern har man faktiskt lite päls att hålla värmen på. jag prioriterar värme idag framför lena läckra ben....;)

2010-10-01 @ 11:57:26
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/
Postat av: fröken

jess: men eller hur?! haha, naturliga benvärmare, menar du? ja, nog för att jag har håriga ben, men inte så mycket hår att jag inte behöver den stickade varianten. lägenheten är sjukt kall på vintern och jag skulle förmodligen tappa benen från knät och neråt om jag inte hade stickade gosingar... ;)

2010-10-01 @ 16:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0