jagkräkspåallatrendmorsor.nu

sigge har en begagnad vagn. en hederlig, marinblå, 5 år gammal emmaljunga. den är stabil och säker, om den pajar så kommer det alltid finnas reservdelar till den. den är bekväm och rymlig utan att vara stor och klumpig. man får lätt plats med två stora matkassar undertill och man kan hänga allt möjligt på den.
det är en vanlig jäkla vagn.
utan krusidulls.

men nu är det så att ibland slinker jag in på olika familjesidor på nätet, läser i lite forum och så. kollar för att man inte har så mycket annat för sig, ungefär som att läsa en skvallertidning. och när jag varit inne i dessa forum har jag ganska ofta hittat trådar där mammor diskuterat vilken sorts vagn man SKA ha till sin ovetande, totalt ointresserade men bekvämlighetssuktande lilla unge.
jag kan ju säga såhär: sigges vagn är bara skit.
för den är gammal, begagnad, ful och har fyra hjul.
och det där med hjulen är tydligen väldigt viktigt, en vagn skall helst inte ha fyra hjul, om den ska ha det så får det inte vara fasta hjul, de längst fram måste vara svängbara. annars är det bara skit.
som sigges vagn ungefär.
den får inte heller vara marinblå, den skall vara kamouflagemönstrad, blommig, randig, asklatschig eller sobert svart.
allt annat är skit.
det finns en vagn som är kräm de la kräm, barnvagnarnas holy grail:

bugaboo.

såhär ser den ut...




och vet ni vad?
den är så JÄVLA ful.
ser den skön ut?
ligger och sitter bebisar skönt i den?
ser den grymt stabil och säker ut?

hell no.

så, jag traskar gärna runt med sigges gamla hederliga emmaljunga och är en otrendig mamma. jag bryr mig inte. och framför allt bryr inte sigge sig. det enda han bryr sig om är att han får ha sin filt, sin katt och sin kudde i vagnen, att han ligger skönt och att vagnen inte går sönder när hans klantiga mamma kör in i trottoarkanter och frysdiskar och gudvetvad.
det är liksom det enda viktiga.

jag kräks på alla trendmorsor.




Kommentarer
Postat av: Jess

haha, vet du vad, de där Bugaboo ser ut som en kryssning mellan en rullator och en en ful barnvagn.....Nä, det finns bättre grejor att använda sina pengar på, som garn, ullfilt doilys och annat mysigt. Hurra för otrendiga mamsor!!

2010-10-12 @ 23:16:27
URL: http://jessicathorndahl.wordpress.com/
Postat av: Marre

Jag slår dig Julia. Vi har en Emmaljunga City Cross och den är ROSA...till en kille! Jösses, han kan ju bli bög och gud vet vad! Min stackars son får åka i en sketasnygg rosa vagn och ändå förfasas folk över färgen på vagnen. Nä, jag är hellre en sådan där modern genustänksmorsa. Buggor är asfula, min city cross är skitfin,stabil...och rosa :-)

2010-10-13 @ 07:48:09
URL: http://1styckesmafolkochjag.bloggplatsen.se
Postat av: fröken

jess: haha, rollator! faktiskt! det som gör mig mest förundrad är att folk gladeligen smäller upp 11.000 spänn för ett åbäke! nej, man kanske skulle bli spokesperson för otrendmorsor?

2010-10-13 @ 08:55:35
Postat av: fröken

marre: VA? HOW DARE YOU??? har ungen en rosa vagn? han kommer få men för livet... ;) men seriöst, buggor är det fulaste jag vet, spank the lord för emmaljunga! i vilken färg det än må vara... :)

2010-10-13 @ 08:57:51
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Jag håller med dig. Jag tycker såna där vagnar är jättefula. Jag fattar inte heller att folk vill betala så mycket pengar för såna där vagnar.

2010-10-13 @ 21:34:11
URL: http://mochride.blogg.se/
Postat av: fröken

mochride: nej, det är alldeles ofattbart! lägger hellre ut pengar på saker som faktiskt kan göra mig glad och som jag kan använda i mer än 2 år som en barnvagn... :)

2010-10-13 @ 22:18:19
Postat av: Sandra B

Har också en Emmaljunga City Cross och om den är sobert svart vettefan men svart är den och alldeles underskön!! Buggan är bland det fulaste jag sett!

2010-10-18 @ 17:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0