presentaskar

är så förkyld att hälften vore nog med en feber som kommer och går, precis hur den vill.
varför finns det inte medicin mot förkylning?
någon smart person borde fixa det, tycker jag.

däremot så har jag fixat utseendet på min blogg idag, med MYCKET hjälp av min kära man.
han är duktig på sånt där med data, förstår ni.
kände att eftersom jag själv är lite annorlunda än standard så ville jag ha en sida som matchade min annorlundighet.

ska också göra presentaskar idag, eller imorron.
vi får se.
det är presentaskar till mias lilla fis och till mia själv.
hon råkade nämligen klämma ut sin bebis just in time för sin egen födelsedag!

så här gör man askar:

om du vill ha ett lock till asken gör du innerasken av ett papper som har ½ cm kortare sidor
så, klart o betart!

askarna blir i dessa finfina scrapbookpapper som jag hittade på panduro:



och



nu, vila i soffan medan det är ro i huset.

 

Kommentarer
Postat av: Barbro i E:a

Härligt att se att det är någon annan än mig som också göra askar...men jag har bara gjort i vanligt ritpapper....får nog gå ner till panduro o inhandla sånt papper, undra om det finns tillräckligt stora där det kan få rum en lite större bok (barnkammarboken)min systerdotter fyller snart 1 år. :D

Tac´k för tipset Julia!!! <3 <3

2010-10-03 @ 15:59:53
Postat av: fröken

Babs: Ja, annars kan du nog köpa stora kartongark i fina färger och dekorera!! Askarna av scrapbookpapper blir inte så stora, kanske 12 gånger 12 eller så. Lycka till!

2010-10-03 @ 16:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0