work in progress

jag behöver ett nytt fodral till mina strumpstickor och virknålar!
det gamla är fult och slitet och alldeles för litet. på indiska brukat de ha fina små börsar och pennfodral i tyg men när jag var där sist så fanns det bara fruktansvärt fula med tusenmiljarder paljetter och jagvetintevad!!
alltså skall jag tillverka ett nytt, fint, brunt och virkat med fint, brunt tyg med små vita prickar på insidan!
så!

återigen, små projekt som en apa kan klara av. perfekt för en förvirrad, ständigt avbruten bebismamma!

med filten går det väldigt bra, tyvärr hade jag inte en virknål i stl 5 utan en i 4.5 och en i 6. jag tog den som var 4.5, vilket resulterat i att rutorna blir lite mindre än de skall vara men å andra sidan får jag ut fler rutor per nystan så det borde jämna ut sig i slutändan...
däremot så blir ju inte filten riktigt som på bilden när det gäller färgerna utan mycket mörkare och inte så "knallig" som jag trodde den skulle bli. trots att jag köpt samma garn och samma färger som det stod att jag skulle ha i mönstret...nåja, den blir iallafall fin som snus och jag är ändå mycket nöjd.
framför allt är den otroligt lättvirkad och varje ruta går superfort!
muchos nöjd.



work in progress...




nu, kaffestund innan the sigster vaknar och vill leka...
...mmm, egentid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0