this is my hometown...

korven sover middag efter intensiv lek med tittut och djurljud.
han gillade kvack-kvack och voff-voff men förstod inte riktigt tjusningen med mjau.
han är väl trött på katterna, stackarn.

för övrigt skriver jag alltid fel när jag ska skriva tittut och skriver tuttut.
maybe it's a freudian thing.

hursomhelst har jag två bröd på jäsning som bör vara färdiggräddade och klara tills hjärtat kommer hem.
franska lantbröd med surdeg...gott, sa räven.
imorgon tänkte jag baka bullar. vaniljbullar.
för det är ungefär huuur gott som helst!

hittade en rolig sak i en låda med grejer som jag hade glömt bort



ett helt gäng små kort med motiv från västerås.
my hood, my home.
jag vet inte när de är ifrån men på ett av dem finns det människor med på bilden och av deras kläder att döma skulle jag gissa på att de är från...50-talet?
kanske.
jag vet inte heller var jag fått tag i dem, har inget som helst minne av att jag köpt dem någonstans eller fått dem.
men att jag inte minns att jag köpt dem gäller en hel del av mina tillhörigheter. vad gäller mina andra tillhörigheter så är det nog mest så att jag inte har en aning om VARFÖR jag köpt dem...
men det är en annan femma.

fina är de iallafall och skall nog ramas in en vacker dag.


Kommentarer
Postat av: Andreas

The ppl in your old hood misses you

2010-10-06 @ 21:16:45
Postat av: fröken

andreas: and i miss you.

2010-10-06 @ 23:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0